AminIkmal :') <3
sifat dan kelebihan anak tunggal

Sunday 13 October 2013 @ 03:21 | 0 Comment [s]

hello gengs .. lama dah tak update .. btw , semalam aku tk dpt nk tidur sgt .. hati aku nh rasa macam kena cengkam . sakit beb :'/

malas nak cerita , okeh , bersesuaian dengan title di atas , aku nak cerita serba sedikit tentang anak tunggal . memandang kan aku ngk blog2 melayu kurang mengupdate tentang sifat-sifat anak tunggal berbanding indonesia , maka di sini aku merajin kan diri untuk mengupdate .. plus , yang sebeno beno nye aku nh anak tunggal . hikhik .. okay , tanpa melenggahkan masa , moh baca !

1. MANJA
ahaa , basicly , ramai yang dah tahukan , anak tunggal nh memang manja2 perangainya , sikap nya , tapi manja tu tak lah menjerumus kepada "G E D I K " .tudia bak hang ... act, bergantung kepada perspektif orang lah . ada gak aku dengar orang2 yang rajin berketupat nh kata anak tunggal nh  gedik melebih .. but , pada aku , tak lah .. boleh ja bezakan gedik dengan manja .. ye idok ?  ce ngk , bila anak tunggal nh dengan parents dia , atoto sweet ja kan ? aku sendiri manja kut dengan mak aku ^_^ boleh gak nengok manja diaorang dengan kengkawan .. kengkadang manja mereka tuu boleh disalah ertikan oleh kaum lelaki . haaa mudah sgt melting katanya .. whattcchh ! tu yang bahaya tuu ..

2. APA NAK , SEMUA DAPAT 
ehemm .. hemm ... heee :3 ni yang aku jamin buat kan anak yang ada pangkat along , angah , uda , andak dan seangkatan dengan nya selain bongsu  jeles dgn statement nh .. kankan ? elehh mengaku jelah :3 obviously , memang lah , tak dapat nak disangkal lag *ceh ayat , memang apa yang minta dapat . tapi tak la semua .. ada gak aku minta something , mak aku tak kasi .. untuk kebaikan sendiri sebenarnya :'D then , dsebabkan nh jugak lahh , ramai yang cemburu dengan si anak tunggal nh .. dapat lah dijadikan contoh bila sedara korang nak something ,tp hajat tak ditunaikan , ape lagi , nama korang la naik " nengok si fulan fulan tu , apa dia nak , semua dapat " . heh , aku selalu kena situasi macam nh -..-

3.SUNYI
korang nak nafi macamana pun , nh memang tetap .. kehidupan seorang anak tunggal memang all alone .. nak percaya ke tak terpulang . masa aku kecik dulu , yang teman kan aku hanya patung barbie , ada empat pempuan , seko jantan . lol .. tu jela yang teman kan aku .. selain tv .. main pun sorang2 , lebih teruk bila jiran keliling aku semua laki ! ingat lagi nama para pembuli terhormat aku , pie , pizi dengan eman ..dendam kesumat sampai sekarang woo .. then , sunyi sebab takde tempat nak mengadu .. kalau korang sakit ke ape ke , you get , tnggung sendiri la beb .. lain pulak cerita bila korng nengok member korang yang ramai sibs , cerita tu ini , yang korang mampu buat ialah melopong sahaja (faham kan bahasa melaka ? ) atau lebih mudah , dengar sahaja apa yang mereka cerita kan ... hemm , sadis jalan cerita nya ..

4. TAK PERLU KONGSI BARANG

haa nh ohsem , ohsem sangat .. yang nh korang akan rasa kan yang segala2 korang yang punya :3 macam aku , tak perlu kongsi baju , tak perlu kongsi bilik , tak perlu kongsi alat mekap , kiranya semua tak perlu kongsi lah !  heee untung kan ?mehehehe :3

5. PERAMAH
peramah nh random sebenarnya .. tapi aku rasa betul kot .. aku nh , hmm,ehee :3 ye admit aku nh peramah , tapi terlebih , bayangkan bila aku pergi camp , sekejap ja dpt kawan . peramah kan ? wahahaa !* angkat bakul nampak -.- anak tunggal nh  peramah sebab mereka nh takde teman kat ruma , bila dah jumpa orang luar ,mereka akan rasa teruja , yes teruja ! kengkadang excited telebih bah kata kau .. betul .. anak tunggal biasanya suka pergi tempat yang ramai orang , bila ramai orang mereka mungkin dpt kawan yang baru ,dalam masa yang sama , dioarng akan rasa tak sunyi .. tu main thing sebenarnya .. wehehehee :) aku ramai gak kawan ,tp , story kat situ , habis kat situ je lah :3

6. CEPAT TERASA

hmm , yang nh tk boleh nak ubah lah . totally memang tak . sebab , golongan cam kami nh sunyi . bila sometime ngk orang mula tak ambil berat tentang kita , rasa macam sedihh sangat , macam terasa .. tu belum lagi kalau kena pulau . tergolek2 nangis .. kengkadang orang sekeliling kita nh biasa ja , tapi disebabkan golongan kami yang terover mengambil tahu tentang persekitaran , mulalah jadi serba tak kena .. yang teruknya bila dengan bf korang lah .. kena layan kerenah korang .. mak ayah korang tu may be tak kisa sangat  . yelah , dari kecik jaga , nh yang bf korang nh . terkebil2 gak , cemana nak handle .. tp bf aku skrng tak pedulik sangat .. dia malas nak layan perangai aku yang tak semnggah nh . so , hemm , tanggung sendirik lah :))

7. PANDAI JAGA DIRI , YAKIN
yepp .. semestinya .. bab jaga diri nh betul lah kut wkwk .. ye ahh , boleh ja aku shopping sorang2 dari pagi sampai petang .. lol gila kan ? sebab anak tunggal nh dah terbiasa buat segalanya sorang2 , so tak menjadi masalah setakat nak pergi ke mana2 sorang2 . macam tu gak kalau ke mana2 , lebih cepat menyesuaikan diri :) and bab yakin diri pun betul gak , rasa macam confident tu kuat semacam . WAHAHAH ! ahaa , sebab , apa yang diaorang buat , diaorng semangat , macam mana nak eksplen ek -.- korang faham sendiri lah ye :))

haaa , nh la serba sedikit update aku untuk hari nh .. bukan anak tunggal ja ada kelebihan yang terlebih2 , yang lain pun ada gak , Tuhan ciptakan kita sama sahaja :) k , bubye !

 


Older Post | Newer Post
Blog's Owner <3





holla you olz , im the owner of this blog . enjoy reading my post . no hater ,no copy cat tautau :)ite tubet awak nanti :)

underline, bold, strike and italic

blockqoute


My Precious Gift :')





Amin Ikmal khalili Aminuddin <3 beby , you are my virus, You will make it painful for me, I want you again and again, I crazily want you, I love you so much, Even if I’m in pain after pain, I love you until the day I day :') :*


Navigations!





Diary About Stuff Site


Let's Talk!





YOUR CBOX CODE HERE BEBEH!


The Credits!



Template by : Dirah | Sor
Basecode by : Farisyaa | Nurynn
Full Edited : YOUR NAME
Owned : YOUR NAME

Best View at GOOGLE CHROME!